Sverige vs USA

Underbara gym ^^ finns inget skönare än att dra å bränna bort magen (vilket verkligen behövs!)
Har nu varit där i 2 timmar, sprungit å lyft vikter. Är även ett bra sett att förbränna sin frustration man fått underdagen.
Nu så ska jag berätta för er, att ni har JÄVLIGT mycke bättre i skolan än här -.-
Varför?
Jo för det första så suger deras upplägg av klasser, samma sju klasser varje dag, 6 min rast mellan varje förutom lunchen som är 40 min.
Dom har en MASSA förjävliga å löjliga regler som inga telefoner, ipods, kameror etc. eftersom dom tror man ska ta kort på proven och skicka ut till andra. Så om dom ser att man har en så har dom 3 steg, (1). Dom tar den i 5 dagar eller så får man betala $25. (2). 10 dagar - $50 (3). 20 dagar - $100 (4). Dom tar den resten av terminen.
Sen så har dom Dresscode som dom inte är så värst hårda med... ibland. Dresscode är att man måste ha tröjan instoppad, inga hål över knäna, inga extrema hår färger, inga piercings i ansiktet förutom öronen och inga synliga tatueringar... och sen såklart har dom att man inte får ha nå gäng relaterade kläder, färger eller mönster överhuvudtaget. Man får inte ens ha två olikfärgade strumpor!... Men iaf, om man bryter dresscode så finns det många olika straff. Man kan till exempel få gå på ALC, vilket är en alternativ skola i ett par dagar, "homesuspension", man får inte komma till skolan i X antal dagar (blir ett helvete att komma tillbaka sen), man kan bli avstängd... eller (jag visste inte att nån fortfarande hade det här!) så kan man få "the paddle", dom tar en trä "planka" och slår en 3 gånger... Vlada fick det idag eftersom hon hade hål precis på knäna... Liksom vad är det här? Cp folk va tror dom att dom kan göra med det där? göra så att folk hatar skolan ÄNNU mer???
Jag kan säga att om dom försöker slå MEJ så tänker jag säga "fuck you" och vägra... Men då blir jag antagligen avstängd å hemskickad. Men hellre det, jag tänker inte låta någon slå mej eftersom jag inte följer någon jävla löjlig regel som den där! -.-

Så var glad att ni är i Sverige! Skolan suger överallt, men suger mer på vissa ställen lol :P

Only 3½ more months ^^

// Isaac

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0